A legismertebb kínai webshop a YouTube-on próbál pulzoximétert rásózni a hiszékeny vásárlókra - az orvos-egészségügyi intézmény nevével visszaélve.
Egy pulzoximétert reklámoznak a legnagyobb videómegosztó csatornán a Semmelweis Egyetem nevével. A videóban hamisan azt állítják, hogy a készüléket az intézmény munkatársai fejlesztették ki – olvasható a Semmelweis Egyetem közleményében.
A reklámban egy viszonylag kicsi, csipeszhez hasonlóan kialakított készülék látható, amely az ujjra csíptetve a valóságban a véroxigén szintje mellett a pulzust méri.
A Semmelweis Egyetem által jegyzett lakossági videók az intézmény YouTube csatornáján érhetők el, a Semmelweis azonban nem reklámozza szabadalmait online shop áruházakban.
Az intézmény hozzátette, megtesznek minden a szükséges jogi lépést.
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza