A szakdolgozói béremelés miatt forráspontig hágott az elégedetlenség az egészségügyi szakdolgozók körében. Miután változott a besorolás, elvesztek a számok rengetegében. Az egészségügyi miniszter tisztázta, senki sem kerül alacsonyabb kategóriába, ezáltal a fizetése sem csökkenhet.
Fontos: SENKI nem kerül át alacsonyabb kategóriába!
– így kezdte összefoglalóját a Facebookon Hegedűs Zsolt. Az egészségügyi miniszter kijelentette, a szakdolgozói béremelés során a végzettségek szerinti besorolás érvényes jogszabályi szabályozása nem változik, azaz az eddigi A, B....I,J szintbesorolások változatlanok maradnak.
SENKI nem kerül át másik, főleg alacsonyabb kategóriába! – emelte ki még egyszer.
„A változás annyi, hogy a korábban egybe sorolt A, B és C kategória ketté bontódik, A+B-re és C-re, így az eddigi öt helyett hat fizetési fokozat és így oszlop jön létre. Minden más beosztás változatlan marad.”
Felosorolta:
A B - Legfeljebb 8 általános iskolai végzettség, vagy végzettség nélkül betölthető munkakör, illetve alapfokú iskolai végzettség és alapfokú részszakképesítés.
C - Alapfokú végzettségre épülő alacsonyabb szintű egészségügyi szakképesítés, illetve érettségihez kötött, de szakképesítés nélkül betölthető munkakör.
D - Érettségihez kötött középfokú egészségügyi szakképesítés, illetve arra épülő szakképesítés-ráépülés.
E - Emelt szintű egészségügyi szakképesítés, technikusi végzettség, felsőoktatási szakképzés, ápolói vagy szakasszisztensi végzettség.
F G - Főiskolai szintű, BSc végzettség, illetve BSc végzettségre épülő, jogszabályban előírt szakirányú továbbképzés.
H I J - Egyetemi, MSc végzettség, MSc végzettség és jogszabályban előírt szakvizsga vagy szakirányú továbbképzés, illetve MSc végzettség és tudományos fokozat.
Az Egészségügyi Minisztérium pénteken közzétette a 2027-es szakdolgozói bérrendezés részleteit. Ez az eddigi legszélesebb körű béremelés az egészségügy nem orvosi munkaköreiben. A cél egyszerre a dolgozók anyagi megbecsülésének javítása, a szakmai pályán maradás ösztönzése és az utánpótlás erősítése.
Azoknál, akik a korábbi bérsáv alsó részén kerestek, a növekedés 30–35 százalékos, egyes esetekben ennél nagyobb is lehet. Az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló szakdolgozók alapbére legalább 7,5 százalékkal emelkedik. A bértábla szerinti összegnél magasabb, már megállapított egyéni alapbér is megmarad.
Három példa a különböző mértékű emelésre:
A konkrét emelés mértéke a korábbi alapbértől, a munkakörhöz szükséges végzettségtől és az elismert gyakorlati időtől függ.
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza