Az elmúlt egy évben gyakorlatilag mindenki megtapasztalta a saját bőrén, hogy a koronavírus-járvány miként forgatta fel az addig megszokott, hétköznapi életünket. De szerencsére látszik már a fény az alagút végén, hiszen egy év alatt eljutottunk odáig, hogy a kezünkben van a megoldás: a vakcina.
Ezért a Magyar Orvosi Kamara (MOK) februárban egy oltásösztönző kampányt indít, hogy egyértelműen átadja a lakosságnak az üzenetet: csak akkor térhet vissza a normális, megszokott életünk, ha minél hamarabb a lehető legtöbb ember beoltatja magát.
Mindeközben ismert, hogy az emberekben van egy gát a vakcinákkal szemben; ezt pedig nem csak a meglévő félelmek eloszlatásával háríthatjuk el, hanem úgy is, ha új, a félelemnél erősebb érzelmeket vonunk be: a büszkeség, a hősies tett érzését, hogy mi, egyénenként tehetünk a mostani helyzet megszűnéséért. A kampány fő üzenete tehát az, hogy elsősorban nem mi, hanem egész Magyarország kerül veszélybe, ha nem gyűjtjük össze bátorságunkat az oltással szembeni félelmeink leküzdéséhez.
Éppen ezért a kampányfilmben történelmi személyek, híres magyarok biztatnak mindenkit az oltásra, miközben nyilatkoznak arról, hogy ők maguk miért oltatnák be magukat. A kampányfilmből az is kiderül, hogy nem az oltás az igazi kockázat, hanem az, ha a jelenlegi helyzet túl sokáig marad fenn.
#azazigazikockázat