A 18-39 évesek fele tavaly járt magánorvosnál. Utóbbi korosztály már nem vár hónapokat egy diagnosztikai vizsgálatra, ez derül ki az Inspira Research kutatásából.
Egyre több fiatal vesz igénybe magánellátást, mondta Abonyi Zsolt, az Inspira Research egészségügyi stratégiai kutatója a Nagy Magánpraxis Napon.
Azt látják az októberben készült reprezentatív kutatásukban, hogy a 18-39 évesek 58 százaléka az elmúlt 3 évben járt magánorvosnál. A fiatalok fele (50 százaléka) pedig az elmúlt egy évben is járt magánorvosnál.
A magánegészségügyi szolgáltatások igénybevétele kényszer, amire muszáj költeni, mert a fiatalok nem várnak hónapokat az állami betegellátásra – emelte ki Abonyi Zsolt.
A fiatalok között is jellemző, hogy a nők (54 százalék) gyakrabban veszik igénybe a szolgáltatásokat, mint a férfiak. Az egészségügyi problémák megjelenése egyre gyakoribb a 30-39 éves korosztályban, sorolta a kutató. Területi összehasonlítás alapján pedig az látszik, hogy Budapesten a fiatalok 57 százaléka, vidéken 53 százaléka vett igénybe magánellátást. Végzettség szerint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők 72 százaléka járt magánrendelőben, az alapfokú végzettségűek 28 százaléka vett igénybe magánorvosi ellátást.
A szolgáltatások tekintetében ezeket vették igénybe a legtöbben:
A kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok a magánintézmények választásakor:
A magánorvosi ellátásokat a többség (77 százalék) saját zsebből fizeti. Minden ötödik páciens egészségpénztári kártyával egyenlíti ki a szolgáltatást. Minden tizedik magánorvoshoz járó páciens vállalati egészségkártyával, egészségbiztosításon keresztül fizet, a válaszadók tíz százaléka számára a családtagja fizette ki az ellátást. Nyolc százalék egészségbiztosítás munkáltatói finanszírozáson keresztül fizet, a páciensek 5 százaléka pedig ajándékutalvánnyal fizetett, derül ki a kutatásból.
Magánorvosi ellátást prevenciós céllal 49 százalék keresett fel, 41 százalék számára meglévő betegsége miatti diagnosztikára volt szüksége, 31 százaléknak pedig meglévő betegsége miatt volt szüksége kezelésre.
A válaszadók 80 százalékának fontos az online foglalási rendszer, 77 százalék számára fontos, hogy az intézmény honlapja áttekinthető legyen, 68 százalék számára fontos a bankkártyás fizetés, 53 százalék számára pedig fontos az online orvosi távfelügyelet elérhetősége is.
Tweet Megosztás Facebook-on Megosztás LinkedIn-en Vissza